8 + 1 دلیل اصلی آکنه بعد از آرایش


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : یک شنبه 23 مهر 1402
بازدید : 306
نویسنده : مجله خبری تازه ترین


بسیاری از مردم فکر می کنند که فونداسیون به تنهایی می تواند باعث آکنه شود، اما این کاملا درست نیست. برخی از اشتباهات می توانند خطر آکنه را افزایش دهند. این اشتباهات ممکن است هنگام آرایش کردن یا شستن صورت رخ دهد. در اینجا دلایل ایجاد آکنه روی صورت پس از آرایش و اشتباهات رایج در این مورد را با شما در میان می گذاریم.

1. عدم تمیز کردن صحیح

یکی از دلایل اصلی ایجاد آکنه بر روی پوست بعد از آرایش را می توان به عدم تمیز کردن مناسب نسبت داد. مهم نیست که کرم پودر و پرایمر شما چقدر باکیفیت باشد، باز هم باید هنگام بازگشت به خانه صورت خود را با یک پاک کننده مناسب بشویید. اگر می خواهید پوستتان به درستی تمیز شود و تمام کثیفی های ناشی از کرم پودر و از سطح پوست پاک شود، ابتدا باید با ماسک صورت، آرایش را از روی پوست پاک کنید. . این اولین قدم است Ledora، Pampers، Nino، Wee، Dilex و Cotton Raz از تولیدکنندگان این محصول هستند که می توانید از آنها استفاده کنید. بعد از اینکه کرم را از روی پوست پاک کردید، باید کثیفی های باقی مانده از کرم را با صابون مخصوص بشویید.

2. پاکسازی پلک و چشم وقتی می خواهید آرایش چشم را پاک کنید، نمی توانید از دستمال مرطوب استفاده کنید و باید از وسیله ای استفاده کنید که باعث ساییدگی این قسمت نشود. همانطور که می دانید پوست اطراف چشم بسیار حساس است. اگر برس گوش پاک کن ندارید، از گوش پاک کن آرایشی و صابون مناسب برای این ناحیه استفاده کنید. گوش پاک کن علاوه بر استفاده معمولی، برای آرایش و به خصوص برای تمیز کردن نقاط نامناسب خط چشم کاربرد زیادی دارد.

3. آکنه را می پوشاند

وقتی جوش بدی دارید و جلسه مهمی دارید، اولین چیزی که به ذهنتان می رسد این است که آن را با کرم پودر و کانسیلر بپوشانید. این یک واکنش کاملاً طبیعی برای اکثر افراد است، اما باید بدانید که اگر مراقب نباشید، پوشاندن آن می‌تواند آن را بدتر کند. اگر لکه های آکنه آزار دهنده ای روی صورت خود دارید، سعی کنید با محلول های مناسب به بهبود سریع آنها کمک کنید و از لوازم جانبی مانند کانسیلر و کرم پودر خودداری کنید. آکنه را افزایش خواهد داد.

4. عدم وجود زیرساخت های مناسب

پرایمرها به عنوان یک مانع فیزیکی بین پوست و فونداسیون عمل می کنند و در نتیجه از مسدود شدن منافذ محافظت می کنند. پرایمر در واقع یک سد محافظ برای پوست ایجاد می کند و تمام محصولات مراقبتی را که در مراقبت روزانه از پوست خود استفاده می کنید نگه می دارد و از آن محافظت می کند. قبل از استفاده، باید پوست را به خوبی مرطوب کنید تا لایه محافظ کافی برای آن فراهم شود. نداشتن فونداسیون و پرایمر مناسب یکی از دلایل اصلی ایجاد آکنه و باز شدن منافذ پوست است. قبل از آرایش صورت خود را به خوبی بشویید تا کوچکترین آلودگی روی پوست باقی نماند. ذرات به دام افتاده می توانند با چربی و بقایای مواد آرایشی مخلوط شوند و از تنفس پوست جلوگیری کنند. در نتیجه در نهایت دچار جوش و منافذ باز خواهید شد.

5. ابزار زینتی

انگشتان شما حامل میکروب های زیادی هستند و اگر با دستان خود آرایش کنید، می توانند پوست را تحریک کنند.

البته می توانید قبل از آرایش دست های خود را بشویید، اما شستشوی ساده ممکن است کافی نباشد. بهتر است از برس یا اسفنج استفاده کنید، این وسایل آرایشی به گسترش آکنه نیز کمک می کند. اگر برس یا اسفنج دائماً در معرض کثیفی است یا بعد از استفاده طولانی مدت آن را نمی شویید، ممکن است منتظر جوش های جدید باشید.

اگر دستگاه خود را تمیز نکنید، هر روز آرایش روز قبل را مجدداً استفاده می کنید که می تواند بر منافذ پوست شما فشار وارد کند. ابزار آرایش خود را هر دو هفته یکبار تمیز کنید تا آسیبی به پوستتان وارد نشود.

6. استفاده از کرم پودر اشتباه

برخی از مواد موجود در لوازم آرایشی می توانند منافذ را مسدود کرده و باعث ایجاد جوش شوند. به مواد تشکیل دهنده کرم پودر و واکنش پوست به آنها توجه کنید. از نظر فنی، بیشتر لوازم آرایشی باعث ایجاد آکنه نمی شوند، اما برخی از مواد می توانند منافذ را مسدود کنند و باعث رشد باکتری های مولد آکنه شوند. بنابراین بهتر است فونداسیونی را انتخاب کنید که دارای برچسب ضد حساسیت یا غیر کومدون زا باشد تا از مسدود شدن منافذ جلوگیری شود.

7. استفاده زیاد از کرم پودر

بسیاری از افراد با پوست چرب دست و پنجه نرم می کنند، بنابراین از کرم های مسدود کننده چربی استفاده می کنند. استفاده بیش از حد ممکن است باعث شود پوست شما بی عیب به نظر برسد، اما منافذ را مسدود می کند. اگر پوست چرب دارید و این مشکل شما را آزار می دهد، توصیه می کنیم از اسپری مات کننده استفاده کنید، صبر کنید تا خشک شود و سپس در صورت نیاز یک لایه از کرم Bar Clean بزنید.

8. ترکیبات لوازم آرایشی را نادیده بگیرید

یکی از مهم ترین نکاتی که باید در نظر داشته باشید این است که مطمئن شوید محصولات آرایشی شما باعث ایجاد آکنه نمی شوند. اگر آرایش شما منافذ را نمی بندد، استفاده از آن برای مدت طولانی مشکلی ایجاد نخواهد کرد. اما چگونه می توانید مطمئن شوید که آرایش شما تمام منافذ پوست شما را مسدود نمی کند؟

اگرچه تضمینی نیست، اما بهتر است از محصولات آکنه غیر کومدون زا و غیر کومدوژنیک استفاده کنید.

اگر پوست صورت شما مستعد آکنه است، به دنبال کرم پودر حاوی اسید سالیسیلیک باشید که می تواند به آرامی پوست را لایه برداری کند و به پیشگیری و درمان منافذ مسدود شده کمک کند. یک کرم پودر با اسید سالیسیلیک و روغن درخت چای تهیه کنید. این مخلوط به روشن شدن پوست کمک می کند. تنها چیزی که در مورد این نوع پودر شناخته شده است، توانایی بالای آن در خشک کردن پوست است.

از مصرف کرم های حاوی الکل و چربی خودداری کنید زیرا باعث خشکی پوست می شوند. همچنین از فونداسیون هایی که حاوی اکریلیک و روغن هستند اجتناب کنید، زیرا هم می توانند منافذ را مسدود کرده و هم منجر به ایجاد جوش های بیشتر شوند.

9. عدم انجام جراحی پلاستیک صورت

پوست را مرتباً تمیز کنید. حتی اگر همیشه از روش اولیه برای تمیز کردن صورت خود استفاده می کنید، فراموش نکنید که این کار را هر ماه انجام دهید. صورت ماهانه با بخار و تجهیزاتی مانند درماف یا سوزن های مزونیدلینگ انجام می شود که به پاکسازی عمیق پوست و تحریک تولید کلاژن کمک می کند. علاوه بر این مواقع استفاده از ماسک های مختلف به روشن شدن پوست کمک می کند. شستن منظم صورت و پاکسازی اولیه گاهی اوقات نمی تواند کثیفی های عمیق منافذ را پاک کند. این آلاینده ها می توانند باعث ایجاد جوش های سرسیاه و آکنه های زیر پوستی شوند. برای جلوگیری از این امر ماهی یک بار برای تمیز کردن پوست زیر نظر پزشک متخصص به مراکز تخصصی مراجعه کنید.

مطالعه از منبع:  https://moorashin.com/بهترین-کرم-پودر-گریم-عروس/




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله خبری تازه ترین و آدرس taazetarin.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com